Maszyna nalewa sok do butelek o pojemności ¾ l , a następnie pakuje je w paczki po kilka sztuk. Zepsuła się, gdy do napełnienia piętnastej paczki zabrakło trzech. Ile butelek jest w jednej paczce, jeśli przed zepsuciem maszyna nalała 87,75 l soku?

2

Odpowiedzi

2010-02-05T13:43:27+01:00
Do 87,75l dodajesz 0,75l razy trzy bo trzy butelki zabrakło
0,75l * 3= 2,25l
87,75l+ 2,25l=90l
więc mamy napełnione 15 paczek teraz trzeba litry podzielic przez ilość paczek
90:15=6
Odp.W jednej paczce mieści się 6 butelek soku.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:26:20+01:00
Wiemy że zabrakło 3 butelek do pełnej piętnastej paczki.
więc musimy policzyć ile wynoszą te 3 butelki, czyli:
3 * 0,75l = 2,25l

teraz dodajemy do całości nalanych butelek, czyli:
87,75l + 2,25l = 90,00l

teraz wystarczy ze podzielimy całość przez liczbę paczek, czyli
90l / 15 paczek = 6l w jednej paczce.

Tyle że pytanie jest ile butelek jest tam, a wiemy że jedna butelka ma o,75l, więc musimy te 6 litrów podzielić przez 0,75, czyli:
6 / 0,75 = 8.

Odp: Butelek w jednej paczce jest 8.


Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
1 5 1