Zad 1.
Z okazji imienin Michał poczęstował swoją klasę cukierkami. Kupił 1/2 kg mlecznych cukierków, 25dag czekoladowych i 400g owocowych. Ile ważyć będzie porcja dla każdego ucznia jeśli przyjmiemy , że cukierki zostały podzielone równ między 23 uczniów?

zad 2.
Kasia w czasie wakacji na obozie wędrownym pokonała odległość między dwoma puszczami.Na mapie w skali 1:300 000 odległość tych dwóch miejsc wynosi x cm.Ile km wynosi żeczywista odległość między nimi ?

zad3.
Bartek zebrał w lany poniedziałek 15 jajek. Radek zebrał 2/3 tego,co Bartek.Natomiast Wojtek zebrał dokładnie dwa razy tyle jajek.Ile jajek zebrał Wojtek ?

nie muszą być wszystkie wystarczy jedno... z góry wszystkim dziękuję

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T13:54:02+01:00
Zad 1.
Z okazji imienin Michał poczęstował swoją klasę cukierkami. Kupił 1/2 kg mlecznych cukierków, 25dag czekoladowych i 400g owocowych. Ile ważyć będzie porcja dla każdego ucznia jeśli przyjmiemy , że cukierki zostały podzielone równ między 23 uczniów?

1/2 kg + 25dag + 400g = 50dag + 25dag + 40dag = 115 dag
115dag : 23 uczniów = 5dag/1 ucznia
Parcja dla każdego ucznia waży 5 dag

zad 2.
Kasia w czasie wakacji na obozie wędrownym pokonała odległość między dwoma puszczami.Na mapie w skali 1:300 000 odległość tych dwóch miejsc wynosi x cm.Ile km wynosi żeczywista odległość między nimi ?

1: 300.000
1cm na mapie = 300.000 cm w rzeczywistości
1cm na mapie = 300.000 cm: 100.000 cm/1km
1cm na mapie = 3 km w rzeczywistości

Ksia pokonała na mapie x cm = 3km*x

zad3.
Bartek zebrał w lany poniedziałek 15 jajek. Radek zebrał 2/3 tego,co Bartek.Natomiast Wojtek zebrał dokładnie dwa razy tyle jajek.Ile jajek zebrał Wojtek ?

B = 15 jajek
R = 2/3*B = 2/3*15 = 10 jajek
W = 2*(B +R)
W = 2*(15 + 10 ) jajek = 2*25 = 50 jajek
lub inna wersja :
W = 2*B = 2*10 = 20 jajek
1 5 1
2010-02-05T13:58:23+01:00
1/
1/2kg = 500g
25dag = 250g
400g
23 uczniów

500+250+400=1150
1150/23=50
Odp każdy uczeń dostanie po 50g cukierków

2/
1 ÷ 300000
1cm na mapie odpowiada 3km w rzeczywistości

x cm na mapie to x * 3km w rzeczywistości

3/
Bartek 15
Radek 2/3 * 15 = 10
Wojtek 2 (15 +10) = 50

Odp Wojtek zebrał 50 jajek
1 1 1
2010-02-05T18:17:20+01:00
1/2 kg = 50 dag
400g = 40 dag

50 dag + 25 dag +40 dag = 115 dag

115 : 23 = 5

Każda porcja będzię ważyła 5 dag . :0

zad 2
1:300000 skracamy i wychodzi;
3 km na cm

odp . x razy 3


zad 3
2/3 z 15 = 10

bartek = 10
wojtek 2 razy 10 = 20

:)