Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T13:50:21+01:00
Zadanie 8
Korzystamy ze wzoru

a)x- 2n, gdzie n - oznacza kolejność narodzin

także
piąte dziecko :
x-2*5=x-10


b)y - najmłodsze
trzecie
y+4 ale ponieważ najmłodsze miało y lat rok temu zatem
trzecie
y+4-1=y+3

Zadanie9
a) Radek - x
Marek - x+5
Filip- 3x

b)x+5+7=x+12

c)x-5

d)o 2x
e) (x-5)/3
2010-02-05T14:47:35+01:00
Zadanie 8
a)
mamy niewiadomą- x
teraz musimy wyznaczyć koleją liczbę narodzin czyli:
x - 2n (bo co dwa lata)

teraz olbiczamy na podstawie 5 piątego dziecka, czyli n = 5.
x - 2n =
= x - 2 * 5 =
= x - 10

Odp: najmłodsze jest o 10 lat młodsze od najstarszego.


b)
najmłodsze - y

y + 4 ponieważ było trzecie więc 2*2 = 4
ale że to było rok temu to - 1, czyli:
y + 4- 1 =
= y + 3

Zadanie 9.
a)
Radek- x
Marek- x-5
Filip- 3x

b)
Marek x-5 + 7 = x - 2

c)
5 lat.. bo jest starszy o 5 lat.

d)
3x

e*)
3x - 5