1.w pewnym trójkącie jeden z kątów jest dwa razy większy od drugiego i o 20 stopni mniejszy od trzeciego . oblicz miary kątów tego trójkąta.



2. podstawą prostopadłościanu jest prostokąt o bokach 6 cm i 5cm. jakią wysokość powinien mieć ten prostopadłościan, aby pole jego powierzchni całkowitej było równe 280 cm²?


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T13:59:19+01:00
2010-02-05T14:04:43+01:00
2.P=2ab+2bH=2aH
280=2*30+2*5H+2*6H
280=60+10H+12H
220=22h /22
H=10

1.
( alfa) --> x
( beta) --> 2x
( omega) --> x +20
rozwiazanie: x + 2x + x + 20 = 180
4x= 180 - 20
4x = 160
x = 40 (stopni) czyli: Alfa --> 40 stopni
beta --> 80stopni
omega --> 60 stopni