Odpowiedzi

2010-02-05T14:11:14+01:00
1. Warstwa mezoglei u polipa jest cienka i rozłoŻona równomiernie, meduza charakteryzuje się grubszą warstwą mezoglei. Ciało polipa ma kształt workowaty, meduzy dzwonkowaty o ścianach zbudowanych z dwóch warstw komórek, warstwy te odpowiadają ektodermie i endodermie gastruli. Polipy prowadzą tryb Życia osiadły. Meduzy poruszają się ruchem odrzutowym lecz zaliczane są do planktonu.

2. Parzydełkowce rozmnażają się płciowo i bezpłciowo poprzez pączkowanie, podział (poprzeczny i podłużny) oraz strobilizację.

3. Rafy koralowe powstają na skutek działalności skałotwórczej organizmów morskich - koralowców, tworzących kolonie, oraz otwornic, mięczaków, mszywiołów, a także wrośniętych w nie cząstek kostnych innych organizmów morskich, oraz żwiru, piasku i mułu wapiennego.Mają postać polipów,niekiedy są nazywane 'lasami tropikalnymi oceanów' ponieważ jest ich bardzo dużo.Są bardzo kolorowe :D
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:12:29+01:00
1) Polipy to parzydełkowce prowadzące osiadły tryb życia, natomiast meduzy unoszą się w wodzie.
2) Przenoszą swojekomórki w wodzie.
3) Do powstawania raf kolarowych przyczyniły się parzydełkowce i inne organizmy, które prowadzą osiadły tryb życia.
13 3 13
2010-02-05T14:12:53+01:00
2.Parzydełkowce rozmnażają się płciowo i bezpłciowo poprzez pączkowanie, podział (poprzeczny i podłużny) oraz strobilizację. Bezpłciowo rozmnażają się zazwyczaj polipy ( rzadko meduzy), a najczęstszym sposobem takiego rozrodu jest pączkowanie.
3.Rafy koralowe powstają na skutek działalności skałotwórczej organizmów morskich - koralowców, tworzących kolonie, oraz otwornic, mięczaków, mszywiołów, a także wrośniętych w nie cząstek kostnych innych organizmów morskich, oraz żwiru, piasku i mułu wapiennego
1.polip i meduza to dwie rozne postacie dojrzale...jest takze dalszy podzial zarowno dla polipow jak i dla meduz...kazda gromada Cnidaria ma charakterystycznego zarowno polipa jak i meduze...
wystepuje nieregularna przemiana pokolen, ale rowniez i redukcja jednego z osobnikow (polipa lub meduzy) .Ciało polipa ma kształt workowaty, meduzy dzwonkowaty o ścianach zbudowanych z dwóch warstw komórek, warstwy te odpowiadają ektodermie i endodermie gastruli. Polipy prowadzą tryb Życia osiadły. Meduzy poruszają się ruchem odrzutowym lecz zaliczane są do planktonu.
12 2 12