Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:17:24+01:00
Serwer WWW:
to usługa polegająca na udostępnianiu Klientom przestrzeni dyskowej oraz narzędzi do jej administracji. W ramach dostępnej powierzchni dyskowej serwer zapewnia utrzymanie firmowego strony WWW, kont e-mail, baz danych, obsługę wielu domen oraz wygodne zarządzanie usługami.
1 5 1
2010-02-05T14:19:32+01:00
World Wide Web (w skrócie określany jako WWW lub Web)

jest hipertekstowym,
multimedialnym, sieciowym (TCP/IP) systemem informacyjnym opartym na publicznie
dostępnych, otwartych standardach IETF, W3C i ISO. Pierwotnym i w chwili
obecnej nadal podstawowym zadaniem WWW jest publikowanie informacji.
Aby uzyskać dostęp do tak udostępnianej informacji, trzeba posłużyć się
programem komputerowym, który nazywamy przeglądarką internetową. Przeglądarka
łączy się z serwerem internetowym, skąd pobiera pewien zbiór informacji
określany jako strona internetowa. Strona internetowa może zostać wyświetlona,
zapisana w lokalnym systemie plików czy wydrukowana.
Zawartość strony internetowej jest hipertekstem, znaczy to, że użytkownik
oglądając stronę internetową może podążać za hiperłączami, które przenoszą go
do innych stron internetowych w ramach tego samego serwera internetowego lub
innych dostępnych w ramach sieci. Częste korzystanie z WWW nazywa się
"surfowaniem po sieci".
World Wide Web został zapoczątkowany na początku lat dziewięćdziesiątych w CERN
jako system dostępu do danych, informacji (w tym graficznych) w heterogenicznym
środowisku dużej organizacji naukowej.
Tim Berners-Lee, nazywany twórcą WWW, zbudował prototyp systemu, który później
został przekształcony w to czym WWW jest dzisiaj. Szybko przekroczył (podobnie
jak Internet) granice środowiska naukowego, a po kilku latach został
zaadaptowany na całym świecie.
3 3 3