Zad.1
Ile czasu będzie trwało rozpędzenie się samochodu od 0km/h do 100km/h gdy przyspieszenie wynosi 1,6m/s(do kwadratu)

zad.2
Oblicz jaką prędkość uzyskał samolot jezeli leciał z prędkością 200m/s a potem przez 10s poruszał się z przyśpieszeniem 5m/s(do kwadratu)

bardzo prosze o dane i szukane

2

Odpowiedzi

2010-02-05T14:21:25+01:00
1)V = a*t
t = V/a
t = 100 km/h / 1,6 m/s²
t = 62,5 s

2)
V₁ = a*t
V₁ = 5 m/s² * 10 s
V₁ = 50 m/s
Vc = V + V₁
Vc = 250 m/s
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:23:17+01:00
Zad 1
vo - prędkość początkowa = 0
v - prędkość końcowa = 100 km/h = 27,8 m/s
a - przyspieszenie = 1,6 m/s²
t - czas = ?
v = vo + at
v = at ponieważ vo = 0
t = v/a = 27,8/1,6 = 17,375 s
zad 2
vo - prędkość początkowa = 200 m/s
t - czas = 10 s
a - przyspieszenie = 5 m/s²
v - prędkość końcowa = ?
v = vo + at = 200 + 5 razy 10 = 200 + 50 = 250 m/s
1 4 1