Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:22:33+01:00
1. Są dla nich jak "płaszcz". Chronią go przed mrozami ale też ułatwiają latanie.

2.
-pióra ułatwiające latanie,
-puste w środku,lekkie, cienkie kości,
-skrzydła bez których nie mogły by latać,
-"nogi" ułatwiające bezpieczne lądowanie

3. Ssaki to zwierzęta, które zaraz po narodzinach matka karmi mlekiem.Samice mają gruczoły mlekowe. Należą one do takich grup jak:
-żyworodne,
-kręgowce,
-stałocieplne i innych,
Ssaki mają najczęściej futro lub grubą skórę i nie latają. Ale są wyjątki. Jest to najliczniejsza grupa zwierząt żyjących na świecie. Są intelektualne i jest to jedna z ich zalet. Znamy około 5500 gatunków ssaków.Ssaki mają charakterystyczne uzębienie a nazywa się ono:heterodontyzmem. Dużą liczbę ssaków zajmują gryzonie oraz nietoperze.Ssaki to najbardziej zróżnicowana grupa zwierząt.

Mam nadzieję,że pomogłam:)
1 5 1
2010-02-05T21:25:07+01:00
1. Pióra puchowe ptaków pełnią rolę ocieplania ich ciała. Lotki czyli skrzydła położone na skrzydłach utrzymują stabilność i regulują szybkość lotu. A pióra położone na ogonie regulują skręcanie.

2. Jego kości są pneumatyczne czyli puste w środku, co obniża jego ciężkość i ułatwia latanie.

O ssakach jeszcze nie miałem tematu więc w tym ci za bardzo nie pomogę, sorki ;)