Geografia Ćwiczenia Puls Ziemi klasa 1 Nowa Era

Zad.5/13
( Korzystając z mapy poniżej planu Krakowa wykonaj polecenia) TYLKO PODPUNKTY E I F

Zad.7/15

Zad.8/15

Zad.1/16

Zad.2/16

Zad.4/17

Zad.2/20

Zad.4/21

Pliska zróbcie jak najwięcej daję najlepsze =)

2

Odpowiedzi

2010-02-05T15:05:35+01:00
Zad. 15/13
e) równoległe: św. Tomasza, Mikołajska.
prostopadłe: Sławkowska, Floriańska
f) 16mm*1700=2720= 2km 72 m

zad8/15
obejmuje nieduży obszar
posiada siatkę kwadratów i prostakątów
traktuje powierzchnie Ziemi jako płaski obszar.

zad1/16
( pod tą mapą niebieską) metoda izolindii
( Pod mapą zółtą) metoda kartogramu.

zad2/16
b) 900m. n.p.m.
d) 860-480=380m
f) 860m-540m=320m
300810=30min
20*10=2min ( nie jestem pewna czy to dobrze)
zad4/14
góra przełęcz dolina
zad.2/20
a) jest to wojewódzstwo kujawsko pomorskie
b) ok. 60 km
c) Włocławek Toruń, Inowrocław, Bydgoszcz
d) Inowrocławia 25 ńowa wieś wielka i złotnik kujawski dąbrowia biskupia
radziejów, brzeżć kujawski oraz bątkowo krajową dwujezdniawą 1
e) 3,5cm-x 1cm=10km
x=3,5*10=1
x= 35km

zad4/21
a) 12,5cm*30000=375000cm=3750m=3,75km
b) Wyruszamy z Karpacz czarnym szlakiem. Mijamy pole biwakowe, postój taksówek i parking. Idziemy koła skarpy. Mijamy rzekę Płonnicai górę Buława. Zmieniamy szlak na czerwony i idziemy nim do schroniska Jelenka.
c) Mały Staw
d) Płonnica południowym

Nie ma tylko 7/15 a tak po za tym to wszystko jest.

13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T15:14:04+01:00
Z. 5/13
a)C4
C3
b)Wawel
Uniwersytet Jagielloński
Urząd Wojewódzki
c)1cm-----0.17km
1*0,17=0,17km
d) Kościół Matki Boskiej Śnieżnej-PŁD
budynek Polskiej Akademii NAUK- PŁN.-ZACH.
Urząd Wojewódzki w Krakowie- PŁN.
e) Ulice równoległe: Św. Tomasza-Mikołajska
Ulice prostopadłe;Floriańska-Stawikowska
f) Ulica:7cm 1cm-0.17km
7*0.17=1,12
Z.7/15
mapa przedstawiająca okolicę w której mieszkasz: Topograficzna-1:25000
mapa rozmieszczenia gleb w Polsce: Tematyczna-1:500000
mapa świata: Ogólnogeograficzna-1:60000000
Z.8/15
-Obejmuje nieduży obszar
-Posiada siatkę kwadratów lub prostokątów
-Traktuje powierzchnię Ziemi jako płaski obszar
Z.1/16
1-metoda izolinii
2-metoda kartogramu
z.2/16
a)prawy górny róg przy 880
b)Powyżej 880m.N.P.M
c)przy 480 tak bardziej po prawej stronie
d)840-480=360
Odp.Różnica między szczytem a schroniskiem wynosi 360m.
Z.4/17
1-góra
2-przełęcz
3-dolina
Z.2/20
a)Woj. Kujawsko-pomorskie
b)
c)Toruń, Bydgoszcz, Włocławek
d)południowym, 25, Nową Wieś Wielką i Złotniki kujawskie,zachodu,Zakrzewo, Dąbrowa Biskupia, Bądkowa, krajową dwujezdniową
e)Odległość w linii prostej wynosi 6cm, ponieważ droga z Bydgoszczy do Torunia nie jest drogą w linii prostej, lecz posiada liczne zakręty.
Z.4/21
a)12.5*0,3=3,75km
b)Wyjeżdżamy z Karpacza i kierujemy się czarnym szlakiem na płd.-wsch. Mijamy szeroki most, następnie idziemy w zdłóż
Płomnicy. Potem przechodzimy przez Sowią Dolinę, póżniej mijamy czarne zbocze i zmieniamy trasę na szlak turystyczny. NA koniec przechodzimy przez Sowią Przełęcz i docieramy do Schroniska Jelonka.
c)To jezioro nazywa się Mały Staw
d)Potok nazywa się Płomnica i płynie na wschód
16 3 16