Odkręcony kran w ciągu 1 sekundy napełnia średnio 1 szklankę wody o pojemności 0,2 litra. kran odkręcono na 5 min
a)ile butelek półlitrowych można napełnić tą wodą?
b)jakie wymiary , wyrażone w decymetrach , może mieć zbiornik w kształcie prostopadłościanu , do którego zmieściłaby się ta woda , jeżeli wiadomo że wymiary zbiornika są liczbami naturalnymi?

3

Odpowiedzi

2010-02-05T14:51:08+01:00
A)5*60=300s
300*0.2=60l
60/0.5=30

odp;mozna napelnic 30 butelek

b)1dm x 1dm x 6dm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:53:25+01:00
A)5min.= 300s
1s = 0.2l
300s=x l
xl= (300s * 0.2l) : 1s = 60l
60l : 0.5l = 30 butelek
Odp.Można napełnić 30 butelek półlitrowych.
b)
60l = 60dm³
Vp=Pp*H
np.
Vp= (5dm*3dm)*4dm = 60dm³



  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T14:57:34+01:00
60s x 5 = 300s
300 x 0,2 = 60l
a) 60 / 0,5 = 120
b) Pp = a - 0,5dm x b - 0,6dm
H = 0,2dm