Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:50:49+01:00
1.Trójprzymierze(państwa centralne) to:
-Niemcy,
-Austro-węgry,
-Turcja,
- Bułgaria.

2.Trójprzymierze (ententa)
- Rosja,
-Francja,
-Wielka Brytania,
-Belgia,
-Holandia,
- Serbia
-Japonia
-Włochy,
-Rumunia,
-Grecja,
-USA

To moja notatka z lekcji ;D
7 2 7
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T14:50:54+01:00
Wedlug mojej notatki z zeszytu:


trojprzymierze( p.centralne) niemcy Austro wegry, włochy

trójporozumienie( ententa inna nazwa to trójporozumienie ) francja wielka brytania rosja USA, grecja rumunia wlochy
4 5 4
2010-02-05T14:52:44+01:00
1.tajny układ pomiedzy trzema państwami: cesarstwem niemiec, Włochami i Austro-Węgrami zawiązany 20 maja 1882 r.Sojusz ten miał chronić oba państwa przed napaścią ze strony rosji.skierwoanie go przeciw Rosji spowodowało jej sojusz z francja i sprawiło , ze niemcy znalazly sie pomiedzy nieprzyjaznymi sobie państwami
2.sojusz pomiędzy Wielką Brytanią, Francją i Rosją. Do jego powstania dochodziło stopniowo. Najpierw doszło do zawarcia układu francusko-rosyjskiego , później angielsko-francuskiego a następnie angielsko-rosyjskiego . Trójporozumienie zaczęło funkcjonować w 1907.
12 5 12