To zadanie z treścią z użyciem układów równań. Proszę o podanie danych i rozwiązanie. Podajcie tylko układ a ja już go sobie rozwiąże . i możecie napisać dlaczego tak ;)

Pan Edek w marszobiegu na 50km uzyskał czas 4 godz. i 30 min.. Biegł z prędkością 16km/h, a szedł z prędkością 6 km/h. Ile kilometrów przebiegł, a ile przeszedł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T15:13:27+01:00
S₁=? droga przebiegnięta
S₂=? droga przechodzona
S=S₁+S₂=50km
v₁=16km/h prędkość biegu
v₂=6km/h prędkość piechotą

t₁ - czas biegu
t₂ - czas chodzenia
t=t₁+t₂=4,5h

v₁=S₁/t₁
v₂=S₂/t₂
t₁=t-t₂
S₁=S-S

v₁=(S-S₂)/(t-t₂)
S₂=v₂*t₂

v₁=(S-v₂*t₂)/(t-t₂)
16=(50-6t₂)/(4,5-t₂)
16*4,5 - 16t₂ = 50 - 6t₂
72 - 16t₂ = 50 - 6t₂
22=10t₂
t₂=2,2h
t₁=t-2,2
t₁=4,5-2,2 = 2,3h

S₁=V₁*t₁
S₁=16*2,3
S₁=36,8km
S₂=50-S₁
S₂=13,2km

Pan Edek przebiegł 36,8km i przeszedł 13,2km.
2010-02-05T15:17:00+01:00
S₁ - droga przebiegnięta
S₂ - droga przechodzona

S = S₁ + S₂ = 50km
v₁ = 16km/h - prędkość biegu
v₂=6km/h - prędkość piechotą

t₁ - czas biegu
t₂ - czas chodzenia
t=t₁+t₂=4,5h

v₁=S₁/t₁
v₂=S₂/t₂
t₁=t-t₂
S₁=S-S

v₁=(S-S₂)/(t-t₂)
S₂=v₂*t₂

v₁ = (S-v ₂ x t₂)/(t - t₂)
16 = (50-6t₂)/(4,5-t₂)
16 x 4,5 - 16t₂ = 50 - 6t₂
72 - 16t₂ = 50 - 6t₂
22=10t₂
t₂=2,2h
t₁=t-2,2
t₁=4,5-2,2 = 2,3h

S₁=V₁ x t₁
S₁=16 x 2,3
S₁=36,8km
S₂=50-S₁
S₂=13,2km

Pan Edek przebiegł 36,8km .
Przeszedł 13,2km.