Mam zadanie że trzeba obliczyć dobową amplitudę powietrza.
......................................................................
Godzina | 7.00| 11.00 | 15.00 | 19.00 | 23.00 | 3.00 |
Temperatura | 3 | 7 | 9 | 7 | 4 | -1 |
.......................................................................
To jest w stopniach Celsjusza. Proszę o odpowiedź i napiszcie jak się to robi. Z góry dziękuję!

3

Odpowiedzi

2010-02-05T15:12:54+01:00
4,8 stopni

dodajesz wszystkie tem. do siebie i dzielisz przez ilosc pomiarów
2 1 2
2010-02-05T15:13:37+01:00
A - amplituda
a=9 - (-1) = 10

A robi się to tak.. szukasz najwyższą i najniższą temperaturę. Potem od najwyższej odejmujesz najniższą i gotowe.;))
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T15:15:05+01:00
Odpowiedź do zadania:
9 - (-1) = 9 + 1 = 10 stopni C

A amplituda to różnica między najwyższą a najniższą temperaturą. Liczy się ją tak:
najwyższa temperatura (tutaj 9 stopni C) - najniższa temperatura (tutaj -1 stopni C) = amplituda
2 3 2