Cenę jednej sukienki podwyższono o 20%, a następnie obniżono o 30% i obecnie kosztuje ona 252 zł.Cenę drugiej sukienki podwyższono o 15%, a następnie obniżono o 20% i obecnie kosztuje ona 276. Która z sukienek była droższa przed zmianami cenowymi i o ile zł.

rozwiązanie dla 2 gimnazjum

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T15:22:57+01:00
Cena przed obniżką 30%
252zł - 70% ceny
x - 100%
x = 252 x 100 : 70 = 360zł.

cena przed podwyżką 20%
360zł- 120% ceny
x -100%
x = 360 x 100 : 120 = 300 zł.

cena przed obniżką 20%
276zł -80%
x -100%
x = 276 x 100 : 80 = 345zł.

cena przed podwyżką 15%
345zł -115%
x -100%
x = 345 x 100 : 115 = 300zł.

ceny sukienek były takie same przed zmianami
2010-02-05T15:27:06+01:00
Cenę jednej sukienki podwyższono o 20%, a następnie obniżono o 30% i obecnie kosztuje ona 252 zł.Cenę drugiej sukienki podwyższono o 15%, a następnie obniżono o 20% i obecnie kosztuje ona 276. Która z sukienek była droższa przed zmianami cenowymi i o ile zł.

252zł-cena pierwszej sukienki
276zł-cena drugiej sukienki

252zł----70%
xzł-------100%

x=360zł---- cena pierwszej sukienki po 20%podwyżce

360zł---120%
xzł-----100%

x=300zł--- cena sukienki pierwszej przed zmianami cenowymi

276zł-----80%
xzł-------100%
x=345--cena sukienki drugiej po 15% podwyżce

345zł----115%
x---------100%

x=300zł----cena drugiej sukienki przed zmianami cenowymi

odp: Oby dwie sukienki przed zmianami były w takich samych cenach(300zł)
2 3 2