Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T15:29:48+01:00
Znano liczne instrumenty, zbliżone do instrumentów starożytnego Egiptu (lira, harfa, flet, obój). Przedmioty te traktowane były jak obiekty magiczne o wielkiej mocy. W ciągu wieków ich konstrukcja ulegała zmianie; np. lira ewoluowała z postaci 3-strunowej (ok., 3000 p.n.e.) do 15-strunowej (ok. 2300 p.n.e.), podobnie jak harfa (ewolucja od 4 do 22 strun). W mezopotamskich instrumentach strunowych po raz pierwszy zastosowano progi na gryfach. Z form muzycznych znano monodię oraz responsorium. Dominowała muzyka wokalna (zaklęcia, inkantacje). * dęte blaszane: trąba
* dęte drewniane: flet
* strunowe szarpane: harfa, lutnia, lira
* perkusyjne: sistrum, bęben, tamburyn
a skąd mas te informacje
2010-02-05T15:32:59+01:00
-muszla z otworem
-róg bawoli
-róg zwierzęcy
-buccina
-cynk prosty
-HARFA
-DZWONY
-ORGANY WODNE
a skąd mas te informacje