Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T21:21:39+02:00
Na czym polega gospodarka folwarczno- pańszczyźniana??
(Też to właśnie przerabiam :) Więc ci chętnie pomogę :))
Gospodarka folwarczno-pańszczyźniana polegała na uprawie przede wszystkim zbóż, wprowadzano trójpolówkę, chłopi(pańszczyzna) pracowali za darmo na pańskim polu
21 4 21
2009-10-07T21:25:37+02:00
Ja bym to wyjaśniła tak:
W takim rodzaju gospodarki popularne były, prowadzone najczęściej przez szlachtę, folwarki - olbrzymie gospodarstwa, produkujące przede wszystkim w celu zbytu. Na takich folwarkach pracowali przymusowo poddani właścicielom chłopi (ponieważ musieli odpracować tzw. pańszczyznę)
Mam nadzieję, że na temat ;)
8 4 8