Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T16:02:06+01:00
30cm/6*5=25cm-tyle zajmuje wysokości woda

odstawa akwarium:
P=a*b
P=60cm*40cm
P=2400cm

objętość akwarium:
V=podstawa*H
H=225cm
V=2400cm2*25cm
V=60,000cm3=60dm3
60dm3=60l=60kg
60kg+6.5kg=66.5kg

Odp: To akwarium z wodą waży 66.5kg. Litr wody waży 1 kg.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:03:48+01:00
1l = 1kg
1dm³ = 1l

30cm = 3dm
60cm = 6dm
40cm = 4dm

V= 3dm×6dm×4dm
V=72dm³
72dm³ × 5/6 = 60dm³

60dm³ = 60l
60l = 60 kg
60kg+6,5kg = 66,5kg
1 5 1
2010-02-05T16:05:01+01:00
1dm³ = 1l
30cm=3dm
40cm=4dm
60cm=6dm
V=Pp*H
V=4x6x3=72[dm³]-pojemność akwarium
(ułamek)5/6*72=60[dm³]
60dm³=60l
60l=60kg
60+6,5=66,5[kg]

Odp: To akwarium z wodą waży 66,5kg.