Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:01:22+01:00
30cm=3dm=1l

V=a*b*h=3dm*6dm*4dm=72dm=72l

72*5/6=360/6=60l

Akwarium+woda=66,5kg
2010-02-05T16:05:32+01:00
H - wysokośc akwarium = 30 cm = 30 dm
h1 - wysokość wody w akwarium = 30 razy 5/6 = 150/6 = 25 cm = 2,5 dm
a - długośc podstawy = 60 cm = 6 dm
b - szerokośc podstawy = 40 cm = 4 dm
V - objętość wody w akwarium = abh1 = 6 razy 4 razy 2,5 = 60 dm³
1 l wody = 1 dm³ = 1 kg
waga wody w akwarium = 60 kg
waga akwarium z wodą = 60 kg + 6,5 kg = 66,5 kg
1 5 1
  • 4ech
  • Rozwiązujący
2010-02-05T16:50:52+01:00
6,5kg × ⅚ = 60 i 5/12 kg.