Zadanie z Biologi.4 str 35 ,i zadanie 3
Zad.4
Korzystając z dostępnych ci źródeł wiedzy,wypełnij listę najwazniejszych informacij dotyczacych wybranej choroby wirusowej czlowieka.
Nazwa choroby............................
Nazwa wirusa wywołującego chorobę...............................
Droga i sposób zakażenia..........................
Atakowane narządy...............
Typowe objawy..............................
Źrodło Informacij
Zad3str 35 tez jak byscie mogli

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:05:06+01:00
Nazwa choroby- OSPA WIETRZNA
Nazwa wirusa wywołującego chorobę- wirus z rodziny Herpesviridae
Droga i sposób zakażenia- następuje drogą kropelkową na skutek wdychania wydychanej przez chorego wydzieliny dróg oddechowych w okresie zaraźliwości oraz w wyniku bezpośredniego kontaktu z wykwitem u chorego
Atakowane narządy- całe ciało
Typowe objawy- objawia się gorączką , bólem głowy i ogólnym pogorszeniem samopoczucia a następnie na skórze pojawiają się wykwity skórne, które charakteryzują się przekształcaniem się w trakcie choroby
Zródło informacji- Encyklopedia Medycyny Naturalnej
2010-02-05T16:51:01+01:00
Nazwa choroby:laseczka jadu kiełbasianego
nazwa wirusa wywołującego:beztlenowe laseczki Clostridium botulinum
drogi i sposób zakażenia:o wytwarzania tej toksyny dochodzi głównie w glebie, osadzie dna morskiego i niewłaściwie wytwarzanych i przechowywanych konserwach mięsnych, rybnych i jarzynowych
atakowane narządy:Jad kiełbasiany zawarty w pożywieniu wchłania się do krwi
typowe objawy:gorączka, ostra biegunka prowadząca do odwodnienia, porażenie mięśni ocznych.
1 1 1