Kłębuszek nerkowy zbudowany jest z _______ _______ _______ otoczonych _______, od której odchodzi _______ _______. Ponieważ tętniczka doprowadzająca krew do kłębuszka jest _______ od tętniczki doprowadzającej, częśc substancji z osocza krwi przedostaje się przez cienkie ściany _______ _______ . Te substancje - to _______ , _______ , _______ , _______ _______ i _______. Jest to tzw. mocz _______ , z którego, gdy płynie kaalikami nerkowymi, odzyskiwane są: _______, _______, _______ i _______ _______. Tak powstały mocz _______ spływa do miedniczki nerkowej, a dalej _______ do _______ moczowego. Nerka pracując nieprzerwanie, filtruje krew, w wyniku czego powstaje ok. 170 litrów moczu _______. Po zagęszczeniu pozostaje 0,5 - 2 l moczu _______, którego ilośc zależy od _____________________________________________________________________________.

DAJĘ NAJLEPSZĄ !

2

Odpowiedzi

2010-02-05T16:35:58+01:00
Kłębuszek nerkowy zbudowany jest z kłebuszka naczyń włosowatych otoczonych torebką Bowmana, od której odchodzi siec kanalikow. Ponieważ tętniczka doprowadzająca krew do kłębuszka jest wieksza od tętniczki odprowadzającej, częśc substancji z osocza krwi przedostaje się przez cienkie ściany torebki bovmana . Te substancje - to aminokwasy , witaminy , glukoza, sole mineralne i woda. Jest to tzw. mocz pierwotny , z którego, gdy płynie kaalikami nerkowymi, odzyskiwane są: glukoza, aminokwasy, woda i sole mineralne. Tak powstały mocz ostateczny spływa do miedniczki nerkowej, a dalej moczowodem do _pęcherza moczowego. Nerka pracując nieprzerwanie, filtruje krew, w wyniku czego powstaje ok. 170 litrów moczu pierwotnego. Po zagęszczeniu pozostaje 0,5 - 2 l moczu ostatecznego, którego ilośc zależy od ilości spożytych płynów i temperatury otoczenia.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:02:43+01:00
Kłebuszka naczyń włosowatych
torebką Bowmana
sieć kanalikow
wieksza
torebki bovmana
to aminokwasy, witaminy, glukoza, sole mineralne i woda. pierwotny
glukoza, aminokwasy, woda i sole mineralne
ostateczny
moczowodem
pęcherza moczowego
pierwotnego
ostatecznego
którego ilość zależy od ilości spożytych płynów i temperatury otoczenia.
1 5 1