Oblicz. Nie wystarczą mi wyniki chce też rozwiązanie tzn. jak to obliczyliscie :D.
(PS to są ułamki więc bede je pisać np. 4 2/5. A * tj. razy)
a) 27 7/9 * 3 6/10
b) 20 5/9 * 3 6/10
c) 30 8/9 * 3 6/10
d) 13 8/9 * 3 6/10
e) 6 17/18 * 3 6/10
Dzięki :)

3

Odpowiedzi

2010-02-05T16:25:26+01:00
A. 27 7/9 * 3 6/10 = 250/9 * 36/10=100
b. 20 5/9 * 3 6/10 = 185/9 * 36/10=74
c. 30 8/9 * 3 6/10 = 278/9 * 36/10= 1112/10 =111,2
d. 13 8/9 * 3 6/10 = 125/9 * 36/10= 500/10=50
e. 6 17/18 * 3 6/10= 125/18 * 36/10= 250/10 =25
2010-02-05T16:25:53+01:00
A) 27 7/9 * 3 6/10=250/9 * 36/10= 100
b) 20 5/9 * 3 6/10= 185/9 * 36/10= 148/2= 74
c) 30 8/9 * 3 6/10= 278/9 * 36/10= 556/5= 111 1/5 lub 111,2
d) 13 8/9 * 3 6/10= 125/9 * 36/10= 100/2= 50
e)6 17/18 * 3 6/10 = 125/18 * 36/10 = 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:36:59+01:00
A) 27 7/9 * 3 6/10
250/9 * 36/10=100


b) 20 5/9 * 3 6/10
185/9 * 36/10
148/2=74

c) 30 8/9 * 3 6/10
278/9 * 36/10
556/5=111,2

d) 13 8/9 * 3 6/10
125/9 * 36/10
100/2=50

e) 6 17/18 * 3 6/10
125/18 * 36/10
50/2=25