Odpowiedzi

2010-02-05T16:13:39+01:00
56 : 7 (to znaczy 2+5) = 8

2 x 8 = 16

5 x 8 = 40
spr. 40 + 16 = 56

:)
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:14:27+01:00
O=56
O=2a + 2b
2:5 - 7 czesci
7×2=14
56:14=4
a = 2×4 = 8
b = 5x4 = 20
14 5 14
2010-02-05T16:18:28+01:00
Obwód równoległoboku L = 56 cm (boki nierównoległe a i b)
2a + 2b = 56
a + b = 28
oraz
a : b = 2 : 5, stąd a = ²/₅*b
a + b = 28
²/₅*b + b = 28
1²/₅b = 28
b = 28 : 1²/₅ = 28 : ⁷/₅ = 28 * ⁵/₇ = 20
a = 28 - 20 = 8
Odp. Boki równoległoboku mają długość 8 cm i 20 cm
12 4 12