ZASTOSOWANIA TWIERDZENIA PITAGORASA


Zadanie 11. Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4cm i 20cm, a jego wysokość ma długość 6cm. Oblicz obwód tego trapezu.

Zadanie 12. Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 11cm i 27cm, a długości ramion wynoszą 14cm. Jaką wysokość ma ten trapez ?

PROSZĘ O JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE TYCH ZADAŃ. PROSZĘ O WSZYSTKIE DOKŁADNE OBLICZENIA. ZA NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE DAM NAJ ! Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:27:57+01:00
Zadanie 11. Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4cm i 20cm, a jego wysokość ma długość 6cm. Oblicz obwód tego trapezu.

20 - 4=16 cm
16:2=8

6*6+8*8=x*x
36+64=x*x
100=x*x
x=pierwiastek ze 100

Obw=2 pierwiastki ze 100 +20+4
obw=2 pierwiastki ze 100+24

Zadanie 12. Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 11cm i 27cm, a długości ramion wynoszą 14cm. Jaką wysokość ma ten trapez ?
27-11=16
16;2=8
14*14-8*8=h*h
196-64=h*h
132=h*h
h=pierwiastek ze 132



Mysle,że pomogłem :)



2010-02-05T16:30:45+01:00
1.Zeby obliczyc obwod brakuje ile maja ramiona, wiec liczymy
20-4= 16 :2= 8 tyle maja dl. podstaw przy trojkacie prostakatnym, z pitagorasa liczymy
6kwadrat + 8kwadr. = x kwadrat (x-ramie)
36+64= xkwadr.
100= x kwad.

x= 10 - dlugosc ramienia

OBW= 4+20+10+10=44cm


2. Znow muismi obliczyc dl. podstawy trojkata prostakatnego

27-11= 16 :2= 8 tyle ma ta podstawa i znow z pItagorasa

h kwadrat + 8 kwadrat = 14 kwadrat
hkwadrat + 64= 196
h kwadrat = 64
h= 8 tyle ma wysokosc


1 1 1