1.
Wyjaśnij znaczenie poniższych związków wyrazowych
a)cud w Krainie Galilejskiej-
b)cud nad Wisłą-
c)ósmy sód świata-
2.
Wypisz skojarzenia ze słowem jarmark.
3.
Do podanych definicji dopasuj odpowiednie wyrazy z ramki.
Wyrazy z ramki:cud,cudo,cuda,cuda-niewidy,cudactwo.
a)...........-coś zachwycająco pięknego,wspaniałego,nadzwyczajnego
b)...........-coś niedorzecznego,dziwacznego,niezrozumiałego
c)...........-rzeczy zdumiewające,szokujące,niesłychane
d)...........-coś bardzo dziwnego,przesadnie oryginalnego
e)...........-zjawisko nadprzyrodzone świadczące i ingerencji Boga
4.
Podaj po dwa wyrazy bliskoznaczne oraz przeciwieństwa do wyrazu"piękno".Następnie zapisz jednym zdaniem właśną definicję piękna.
wyrazy bliskoznaczne-
piękno-definicja
wyrazy przeciwstawne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:52:18+01:00
A) zdarzenie niezwykłe, nadprzyrodzone,
b)
c) coś wspaniałego , niezwykłego , wyniosłego , pięknego

2. jarmark- bazar, tłumy ludzi, stragan, targ, hałas

3.
a)cudo
b)niewidy
c) cuda
d) cudactwo
e)cud

4. Wyrazy bliskoznaczne: uroda, wdzięk
przeciwieństwa: szpetota, szkaradność
Piękno - zespół cech, który sprawia, że coś się podoba
35 2 35
2010-02-05T16:56:07+01:00
1. Cud nad wisła - jest to Bitwa Warszawska w 1920 roku. Odzyskano Polska Niepodleglosc. Była to jedna z trzech najawazniejszych bitew.
2. jarmark- kupno,świętar,radość,wystawa,sprzedaż ,targ,stragan
3.
a) CUD-coś zachwycająco pięknego,wspaniałego,nadzwyczajnego
b)NIEWIDY - Coś niedorzecznego,dziwacznego,niezrozumiałego
c)CUDO-..........-rzeczy zdumiewające,szokujące,niesłychane
D)CUDACTWO-coś bardzo dziwnego,przesadnie oryginalnego
e)CUDA--zjawisko nadprzyrodzone świadczące i ingerencji Boga
4. Uroda,Wdziek,urokliwosc,czar,przepiekne
nie ładne. okropne. brzydkie.
8 3 8