Zapisz odpowiednie równania:
a) Jaśmina napisała x wierszy, a Sylwia o 30% mniej. W sumie napisały już 34 wiersze.
b) Komputer kosztował x złotych. Najpierw obniżono jego cenę o 7% a potem jeszcze o 300zł. Teraz kosztuje 2500zł.
c) W klasie liczącej x uczniów jest 12 chłopców. Dziewczęta stanowią 60% tej klasy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T16:37:27+01:00
A)x+0,7x=34
b)(x-0,07x)-300=2500
c)x=12+0,6x
7 2 7
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T16:40:48+01:00
A)x- wiersz Jasminy
x-30% --wiersze Sylwi
34- tyle razem wierszy napisaly

100%----- 34
30%-------x

x= 30%* 34//100%
x=10,2≈10 wierszy > tyle napisala Sylwia
34-10=24 tyle napisala Jasmina

c)x-- cala klasa
12-- tylu jest chłopców w klasie
60%-- tyle % klasy stanowi dziewczyny


x------ 100%
12------- 40%
x= 12*100// 40=30

w klasie 18 dziewczynek
30-12=18

b)x- cena początkowa komputera
x-7%x- cena po pierwszej obniżce
y-300- cena po drugiej obniżce
2500- cena po dwóch obniżkach
y- cena po pierwszej obniżce

x-7%x=y
y-300=2500

x-7%x=y
y=2800

x-7%x=2800
x-0,07x=2800
0,93x=2800/
x=3010,7
3 2 3
2010-02-05T16:41:57+01:00
A)x+30*x = 34
2x=4//:2
x=2
b)x-93*x-300=2500
2x=2893//:2
x=1446.5
c)x=12+x*60
2x=72//:2
x=36
6 2 6