Odpowiedzi

2010-02-05T17:07:45+01:00
Wpłacono 500 zł na lokatę dwuletnią, przy rocznej stopie 6% i kapitalizacji co pół roku. Jaki będzie stan konta po 2 latach?

1 pół roku:
(500zł * 6% /12)*6 = 15

2 pół roku:
(515*6%/12)*6 = 15,45

półtora roku:
(530,45*6%/12)*6 = 15,9135

2 lata:
(546,3635*6%/12)*6 = 16,390905

546,36+16,39 = 562,75
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T17:10:38+01:00
Korzystamy ze wzoru, więc:
500(1 + 0,06/2)⁴
500(1 + 0,03)⁴
500 * 1,03⁴
500 * 1,13 = 565 zł

Odp: Stan konta po dwóch latach wynosi 565zł
7 4 7
2010-02-05T17:14:52+01:00
Po 0,5 roku 500+3%*500=5000+0,03*500=515
po roku 515+3%*515=515+0,03*515=530,45
po 1,5 roku=515,45+0,003*539,45=546,36
po 2latach=546,36+0,03*546,36=562,75
4 4 4