Odpowiedzi

2010-02-05T17:08:44+01:00
M = 500 kg
t = 10 s
delta V = 72 km/h = 72000m / 3600 s = 20 m/s
F = ?
F = m *a
a = delta V/t

F = m *delta V/t

F = 500 kg * 20 m/s / 10 s

F = 500 kg* 2 m/s^2

F = 1000 N = 1 kN

kilo = 1000
{N ] = [ kg * m/s^2]
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:13:33+01:00
Dane:
m=500kg
t=10s
v=72km/h=20m/s
Szukane:
F=?
Żeby obliczyć siłę musimy najpierw obliczyć przyspieszenie z jakim porusza się motorówka czyli
a = v/t
a=20m/s/10m/s=2m/s²
Teraz obliczmy siłę:
F=m*a
F= 500kg*2m/s²=1000N=1kN
Wartość siły wynosi 1kN
1 5 1