3 zadania:

1) Pręt miedziany o długości 10 mm wydłużył się o 8 mm, gdy ogrzano go o 50 stopni C. O ile wydłuży się ten pręt przy ogrzaniu go 200 stopniami C?

2)Do szklanki o pojemności 250 ml, masie 100 g i temperaturze pokojowej (20 stopni C) nalano do pełna wodę o temperaturze 100 stopni C. Po chwili tempertatura wody w szklance zmiejszyła się do 80 stopni C.Oszacuj ciepło właściwe szkła zakładając, że wymiana ciepła nastąpiła tylko między wodą i szklanką.

3)Do wanny nalano 40 l wody ogrzanej do 80 stopni C oraz pewną ilośc zimnej wody z wodociągu o temperaturze 15 stopni C. Ile wody zimnej domieszał automat, jeśli temperatura mieszaniny wynosi 40 stopni C?

Dla wybitnych fizyków te zadania na pewno to pryszcz, ale dla mnie rzecz skomplikowana xD. bardzo proszę o pomoc xD

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:14:11+01:00
Zad1.
8mm-------- 50°C
x------------200°C
x=200°C*8mm/50°C
x=32mm
Odp. Pręt wydłużył się o 32 mm
Mam nadzieję że trochę pomogłam ;)
Pozdrawiam
1 5 1
2010-02-05T17:20:06+01:00
1)
200 : 50 = 4
4 * 8 = 40mm
Odp. Dany pręt przy ogrzaniu o 200 stopni C wydłużył się o 40 mm.
1 1 1
2010-02-05T17:31:14+01:00
1)
200 : 50 = 4
4 * 8 = 40mm
Odp. Dany pręt przy ogrzaniu o 200 stopni C wydłużył się o 40 mm.
2 1 2