Odpowiedzi

2010-02-05T17:17:21+01:00
Ruch Prostoliniowy

prędkość: v=v0+a*t (przyśpieszony) lub opóźniony v=v0-a*t
droga: s=v0*t+1/2*a*t^2 (przyśpieszony) lub opóźniony: s=v0*t-1/2*a*t^2
s - droga, a- przyspieszenie, t- czas, v0-predkosc poczatkowa, v - predkosc koncowa
przyspieszenie: a=deltaV/delta t
a = F/m

pęd: p=m*v
siła tarcia: Ft=Fn*µ
µ - współczynnik tarcia
Fn - siła nacisku: Fn=m*g

Jak przekształcamy np. 10 m/s na km/h ?
10 mnożymy przez 3,6 więc 10m/s to 36 km/h

Lub na odwrót ile m/s to 36 km/h ?
36 * 1000m/3600s = 10m/s

Jeszcze dodam, że przyśpieszenie wyrażamy w: m/s^2 (metry na sekundę do kwadratu oczywiście sekundy)
2010-02-05T17:22:41+01:00
1. Ruch prostoliniowy to znaczy, że torem jest linia prosta.
2.Ruch jednostajny to znaczy, że prędkość jest stała.
3.Prędkość wyrażamy wzorem v= s/t
v=prędkość
s= przyśpieszenie
t= czas
poniewaz torem jest linia prosta to wartość przyspieszenia jest równa x-s
4.Wzór na czas t=s/v
5.Wzór na drogę - ruch jednostajny s= v*t
6.Jak przekształcamy np. 8 m/s na km/h ?
8 mnożymy przez 3,6 więc 8m/s to 28.8 km/h
lub:
na odwrót ile m/s to 36 km/h ?
36 * 1000m/3600s = 10m/s

Przepisane z zeszytu:P
Pozdrawiam :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:26:24+01:00
Jednostajnie prostoliniowy:
s=v*t
gdzie:
s-droga(m)
v-predkosc9m/s)
t-czas(s)
na predkosc:
v=s/t
protoliniowy jednostajnie przyspieszony
na droge:
s=a*t2/2(to 2 przy t to znaczy do kwadratu)
na predkosc:
v=a*t a(to przyspieszenie)
a=delta v/delta t (delta to taki trojkat przed v i t tylko nie mialam jak go narysowac)
z k/h na m/s zamienia sie tak
np. 72 k/h=72*1000/3600=720/36=20m/s(na pewno)
a m/s na k/h np.72m/s=72*0.001/1/3600=0.072(chyba )
predkosc chwilowa:
vch=delta x/delta t (x=przemieszczenie)
predkosc srednia:
vsr=sc/t(sc=całkowita droga)
1 5 1