Podstawa prostopadłościanu jest prostokątem o bokach 6j i 5j. Pole powierzchni całkowitej jest równe 280j(kwadratowych). Którym z równań obliczysz wysokość tego prostopadłościanu?
A.6*5+6h+5h+280
B.2*6*5+2*6h+2*5h+280
C.6h+5h=280
D.2*6+2*5h=280

3

Odpowiedzi

2010-02-05T17:24:17+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:28:24+01:00
Podstawa prostopadłościanu jest prostokątem o bokach 6j i 5j. Pole powierzchni całkowitej jest równe 280j(kwadratowych). Którym z równań obliczysz wysokość tego prostopadłościanu?
A.6*5+6h+5h+280
B.2*6*5+2*6h+2*5h+280
C.6h+5h=280
D.2*6+2*5h=280

Pc =280
a=6
b=5
h=?

Pc=2ab + 2bh + 2ah
280 = 2*6*5 + 2*6h + 2*5h

ODP. PRAWIDŁOWA ODPOWIEDŹ TO ODPOWIEDŹ B (tylko na końcu powinno być =, a nie +. Mam rację??!!)

Pozdrawiam :)
1 4 1
2010-02-05T17:30:24+01:00
Pc=280j²
Pc=2(ab+bc+ac)
Pc=Ppowierzchni+Ppodstawy

Pole podstawy:
P=a*b
P=6*5
P=30j²

Odp. B