Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T17:26:47+01:00
A)
1 mol amoniaku -------6,02 x 10 ^ 23 cząsteczek
50 moli -------------------x

x = 50* 6.02 * 10^23

x =3,01 * 10 ^ 25 cząsteczek

b)
M NH3 = 17u
mNH3 =17g
17 g amoniaku ------------ 6,02 * 10 ^ 23 cząsteczek
50 g ---------------------------------- x

x = (50g * 6,02* 10 ^ 23 cząsteczek)/17g = 1,8 * 10 ^ 24 czasteczek

c)
22,4 dm ^3 ----------- 6,02 * 10 ^ 23 cząsteczek
50 dm ^3 ------------------------- x

x = (50 dm ^3 * 6,02* 10 ^ 23)/22,4 dm ^3 = 1,3 * 10 ^ 24 cząsteczek
3 4 3
2010-02-05T19:36:32+01:00
50 molach związku
Masa NH3=17u
1molu-6,023*10-23
50molach-x
x=50moli*6,023*10-23/1mol
x=301,15*10-23cząsteczek

50 g związku

17g-6,023*10-23cz
50g-x(cząsteczek)
x=50g*6,023*10-23cz/17g
x=17,7*10-23cząsteczek

50 dm sześciennych gazu odmierzonego w warunkach normalnych
22,4dm3-6,023*10-23cz
50dm3-x
x=50dm3*6,023*10-23cz/22,4dm3
x=13,44*10-23cz
1 5 1