Proszę o równanie do tego zadania (bez rozwiązania)
Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe. Dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk Jacek. Gdyby dziadek oddał Jackowi 150 znaczków, to obaj mieliby ich tyle samo. Gdyby zaś oddał Jackowi trzy czwarte swojej kolekcji, to zostałoby mu tyle znaczków, ile Jacek ma teraz. Ile znaczków ma dziadek Stefan, a ile Jacek?
Matematyka z plusem 2 gimn. zad 16/106
odznaczyłam tak:
x- ilość znaczków dziadka
y- ilość znaczków Jacka
Proszę o pomoc

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:25:15+01:00
X-150=y+150
¼x=y

ostatnio to rozwiązywałam także na pewno jest ok :D
1 1 1
2010-02-05T17:31:49+01:00
X-150=y+150
x/4=y

x=4y
x-300=y

y=100
x=400
1 1 1
2010-02-05T22:56:34+01:00
X-150 = y+150
x - 3/4x = y
1 1 1