12/105 matematyka zplusem kl 2 gim
Mały Olgierd wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi że wydał 3zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłkacił podobno 5 zł. Mama podejrzewa, że albo sprzedawca się pomylił albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy są uzasadnione?
Błagam o rozwiązanie!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:28:09+01:00
X- cena bułki
y-cena chleba

2y+4x=3//*(-3)
3y+6x=5//*2

-6y-12x=-9
6y+12x=10

0 nie równa się 1

Odp.: Przypuszczenia mamy są uzasadnione.
1 5 1
2010-02-05T17:29:46+01:00
2x+4y=3
3x+6y=5

2x=3-4y
x = 1,5-2y

3(1,5-2y)+6y=5
4,5-6y+6y=5
4,5≠5


4y=3-2x
y=0,75-0,5x

3x+6(0,75-0,5x)=5

3x+4,5-3x=5
4,5≠5

miała prawo myśleć że coś jest nie tak.
1 5 1
2010-02-05T17:59:35+01:00
Chleb-x
bułka-y
2 dzień zakupu- 3x+6y=5zł
- - -
1 dzień zakupu- 2x+4y=3zł
= = =
1x+2y=2zł
pierwszy dzień z róznicą- 2x+1x+4y+2y=3X+6y 3zł+2zł=5zł


Jak byś czegoś nie rozumiał/a to napisz;)
Odp;Wątpliwości mamy są nie uzasadnione.
najlepsze rozwiązanie daj wtedy gdy bedziesz mial/a pewnosc ze jest dobre;p
1 5 1