Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:30:30+01:00
80%-360zł
100%-x zł
__________________
x=100*360/80
x=450

90%-450zł
100%-x zł
________________-
x=100*450-90
x=500
Przed obniżkami płaszcz kosztował 500zł
10 4 10
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-05T17:40:01+01:00
X - cena płaszcza przed obniżkami
cena płaszcza po I obniżce: x - 10%*x = x - 0,1 x = 0,9x
cena płaszcza po II obniżce: 0,9x - 20%*0,9 x = 0,9x - 0,2*0,9x = 0,9x - 0,18x = 0,72x
cena płaszcza po II obniżce: 360 zł
0,72x = 360 /: 0,72
x = 500

Można to zapisać w jednym równaniu:
x - 10%*x - 20%*(x - 10%*x) = 360
x - 0,1x - 0,2(x - 0,1x) = 360
x - 0,1x - 0,2x + 0,02x = 360
0,72x = 360 /: 0,72
x = 500

Odp. Płaszcz przed obniżką kosztował 500 zł.
5 4 5