Wyjaśnij znaczenie frazeologizmów.

PRAWO :
- pieści
- nieubłagane
- twarde
- wilcze
- nieludzki
- drakońskie
- dżungli

Podaj teksty kultury (tekstów literackich, filmów, dzieł sztuki itp.) które kojarzą się z podanymi frazeologizmami.

Z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:37:16+01:00
Prawo pięści - prawo silniejszego
prawo nieubłagane-To samo co "dura lex sed lex" - twarde prawo lecz prawo.
prawo twarde- prawo nieugięte
prawo wilcze- brutalne, ustalone przez jakąs grupe ludzi, którzy maja przewagę
prawo nieludzkie- takie, które nie uwzględnia współczucia dla człowieka i jego losu
prawo drakońskie- prawo niezwykle surowe
prawo dżungli- bezprawie
25 3 25
2010-02-05T19:37:30+01:00
1)przemoc, bezprawie, prawo silniejszego
2)takie które działa bez względu na okoliczności
twarde prawo, jak wyżej
3)To znaczy, że prawa nie należy i nie można łamać, że prawo jest nie do złamania, musi być przestrzegane
4)brutalne, ustalone przez jakąs grupe ludzi, którzy maja przewagę
5)takie, które nie uwzględnia współczucia dla człowieka i jego losu
6)ostre bezlistosne
7)bezprawie
13 2 13