Odpowiedzi

2010-02-05T17:45:23+01:00
Pp = 5*a² = 80dm²
Pb = 12 * 4 * 12 = 576 dm²
Pc = 576 + 2 * 80 = 736 dm²

pzdr ;)
1 1 1
2010-02-05T17:53:21+01:00
Pc=2Pp+Pb

Pole podstaw
P=a*4*5*2
P=4*4*5*2
P=160dm²

Pole boczne
P=a*h*12
P=4*12*12
P=576dm²

Pole całkowite
P=160+576
P=736dm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:50:15+01:00
Gdybyśmy rozrysowali sobie ten krzyż na kardce zauważylibyśmy, że składa się on z 5 kwadratów o bokach 4dm x 4dm. Żeby obliczyć pole podstawy najpierw obliczamy pole jednego takiego małego kwadracika (4*4) i wychodzi nam 16. Musmy teraz pomnożyć tę liczbę przez 5, gdyż mamy 5 takich kwadracików i wychodzi nam (16*5) 80. Teraz liczbę "80" mnożymy przez 2 (bo mamy dwie podstawy - dolną i górną) i wychodzi nam liczba 160.

Teraz musimy obliczyć boki. Wielokąt w podstawie ma 12 boków, czyli nasz graniastosłup ma 12 boków o wymiarach 4dmx12dm (12dm - tyle ma wysokość graniastosłupa). Obliczamy pole jednej takeij ściany i mamy 4*12=48. Mnożymy teraz tę liczbę przez 12 (bo tyle jest ścian) i wychodzi nam liczba 576 (48*12).

Na koniec dodajemy pola tych ścian (576) i pola pdstaw (160) i wychodzi nam całe pole graniastosłupu - 576 dm² + 160 dm² = 736 dm²