Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:40:56+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=10%*200g/100%=20g
mr1=mr+mw=200g+100g=300g
cp1=ms*100%/mr1=20g*100%/300g=6,67%
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T17:43:10+01:00

cp =ms*100% podzielić na mr
ms =cp*mr/100%=10%*200g/100%=20g

mr jednego=mr+mw=200g+100g=300g
cp jednego= ms*100%/mr1=20g*100%/300g
=6,67%

Pomogłam . ;)
2010-02-05T17:43:26+01:00
Masa roztworu 1 = 200g
Stężenie procentowe 1 = 10%
Masa wody 1 = 90% z 200 = 0,9*200 = 180
Masa wody 2 = 180 + 100 = 280g
Masa roztworu 2 = 200 + 100 = 300g
Masa substancji rozpuszczonej 2 = 300-280 = 20g
100% - 300g
x - 20g

x= (20*100)/300 = 2000/300 = 6,67%