Odpowiedzi

2010-02-05T18:22:25+01:00
Meandry:
- nurt rzeki trafia na przeszkodę w korycie rzeki,
- następuje akumulacja piasku w odsypisku:erozja boczna powoduje podcinanie brzegu,
- kształtuje się zakole: erozja boczna prowadzi to przerwania meandru,
- rzeka prostuje bieg a z zakola powstaje starorzecze.

starorzecza.
-głównie powstają w dolinach rzek meandrujących
-powstają na skutek działalności hydrotechnicznej
Sory ,ale za bardzo nie wiem już nic o tym jak powstają starorzecza ;)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T18:28:24+01:00
Opuszczone zakole gdy zostaje odciete od koryta zamienia sie w STARORZECZE.

Gdy pod czas wezbrania woda opuszcza koryto plynie najkrotsza droga w dol doliny nazywamy to MEANDREM.