Odpowiedzi

2010-02-05T17:45:22+01:00
Cukry dzielą się na:

* cukry proste, inaczej monosacharydy (jednocukry)
* dwucukry, inaczej disacharydy
* trójcukry, inaczej trisacharydy
* penta-, heksa-, hepta- itd. sacharydy: oligosacharydy
* wielocukry czyli polisacharydy.
2010-02-05T17:47:18+01:00
Odpowiedź w załączniku :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:50:31+01:00
Cukry dzielimy na:
- cukry proste
- dwu cukry
- trójcukry
- oligosacharydy
- polisacharydy

Z kolei cukry proste dzielimy na:
- triozy
- tetrozy
- pentozy
- heksozy
A cukry złożone na dwa typy, a i b :)

Mam nadzieję że pomogłam. Pozdrawiam ;)
1 1 1