Odpowiedzi

2010-02-05T17:47:44+01:00
Wybrałem jaszczurkę zwinkę poniewarz świetnie sie kamufłuje szybko poruusza i fajnie wygląda jak chcesz to wejć w google grafika i znajć jej zdj i opisz
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T17:50:55+01:00
Żółw błotny – gatunek żółwi z rodziny żółwi błotnych z podrzędu żółwi skrytoszyjnych. Jedyny gatunek żółwia żyjący naturalnie w Polsce. W środowisku naturalnym żyje nawet 120 lat.Jego wzrost może dosięgnąć nawet do 20 centymetrów. Waży około 1 kilograma.Jest drapieżnikiem, poluje i odżywia się wyłącznie pod wodą. Zjada owady wodne i ich larwy, ślimaki, małże, kijanki, żaby, małe ryby. Nie gardzi też martwą zdobyczą. Mniejszą zdobycz połyka w całości, a większą chwyta szczękami i rozrywa pazuram.Większość czasu spędza w wodzie, ale oddycha powietrzem atmosferycznym przy pomocy płuc. Pod powierzchnią wody może przebywać nawet do jednej godziny. Jest bardzo płochliwy, doskonale pływa, nurkuje, widzi oraz wyczuwa zbliżającego się intruza, stąd bardzo trudno go spotkać. Kiedy nie jest płoszony, lubi wychodzić z wody i wygrzewać się na słońcu. Zimuje zagrzebany głęboko w mule na dnie zbiornika wodnego przez około 5 miesięcy. Ze snu budzi się w kwietniu lub maju, w zależności od pogody.





LICZE NA NAJ....
16 4 16