Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł ,kupując akcje firm X i Y .Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku,przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20% ,a wartość akcji Y o 20% spadła.Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y ? To zadanie ma być rozwiązane w formie równania i nardzo bym, prosiła o sybkie rozwiązanie ,będę wdzięczna :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T18:09:18+01:00
X+y=1000
120%x+80%y=110%*1000

x+y=1000
120%x+80%y=1100 |*10

x+y=1000 |*(-8)
12x+8y=11000

-8x-8y=-8000
12x+8y=11000
_________________________
4x=3000 |:4
x=750


x+y=1000
750+y=1000
y=1000-750
y=250

Odp.:Pani Helena ulokowała w akcji firmy Y 250zł.



2010-02-05T22:51:09+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł