Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T22:28:52+01:00
250:50= 5 czyli ciężar był 5 razy większy a więc prędkość zmaleje 5 razy
3m/s
3:5= 0,6 (m/s)
bo wyjdzie trzy piąte co daje sześć dziesiątych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T22:42:32+01:00
Witaj
dane: m=50kg, v1=3m/s, p=250kgm/s,
szukane: v2
pionowy pęd p1 = m*v1 = 50kg*3m/s = 150kgm/s jest przyprostokątną
wypadkowy pęd p = 250kgm/s jest przeciwprostokątną
szukany poziomy pęd p2 jest drugą przyprostokątną
Z tw. Pitagorasa [p2]^2 = p^2 - [p1]^2
[p2]^ = 62500[kgm/s]^2 - 22500[kgm/s]^2 = 40000[kgm/s]^2
p2 = 200 kgm/s = m*v2

v2 = p2/m = 200kgm/s/50kg = 4m/s

pozdrawiam
czarnadziura