Zapisz rozwiązanie zadaniaza pomocą wyrażenia algebraicznego.A)Jeden bok prostokąta ma długość x,a drugi jest o 3 cm krótszy.Oblicz pole i obwód prostokata.B)Kasia zaoszczędziła m zł.Jej młodsza siostra o 48 zł mniej,a starsza czterokrotnie więcej niż Kasia.Ile pieniędzy mają razem?C)Karina kupiła dla siebie 5 zeszytów po x zł i 2 ołówki po y zł oraz dla koleżanki trzy takie same zeszyty i jeden ołówek o 30 gr droższy.Ile razem zapłaciła?D)Znajdż różnicę dwóch liczb ,z których pierwsza to a a druga jest o 30%mniejsza.E)Oblicz pole rombu,w którtym jedna przekątna ma długość x cm,a długość drugiej przekątnej jest równa 0,8 długości pierwszej.F)Oblicz pole trójkata prostokątnego,którego jedna przyprostokątna ma długość a cm,a druga jest o 5 cm dłuższa.G)Oblicz średnią arytmetyczną liczb: x,2y,z oraz a.Bardzo proszę o pomoc.

3

Odpowiedzi

2009-10-07T23:24:02+02:00
A) obw= x+ x + x-3 +x-3 = 4x -6
p= x(x-3)= x²-3x

B) m+ m -48 + 4m = 6m-48

C) 5x + 2y + 3x + y + 0,3 =8x +3y +0,3

D) a-(a-0,3a)=a-a+0,3a=0,3a
E) p= x* 0,8x= 0,8x²
F) P=½*a*(a+5)
G)( x+2y+z+a) ÷ 2
5 4 5
2009-10-07T23:29:56+02:00
Zapisz rozwiązanie zadaniaza pomocą wyrażenia algebraicznego.
A)Jeden bok prostokąta ma długość x,a drugi jest o 3 cm krótszy.Oblicz pole i obwód prostokata.
x
x-3
P=x(x-3)=x²-3x
O=2x+2(x-3)=2x+2x-6=4x-6
B)Kasia zaoszczędziła m zł.Jej młodsza siostra o 48 zł mniej,a starsza czterokrotnie więcej niż Kasia.Ile pieniędzy mają razem?
m
m-48
4m
m+m-48+4m=6m-48
C)Karina kupiła dla siebie 5 zeszytów po x zł i 2 ołówki po y zł oraz dla koleżanki trzy takie same zeszyty i jeden ołówek o 30 gr droższy.Ile razem zapłaciła?
5x+2y+3x+y+0,30=8x+3y-0,30
D)Znajdż różnicę dwóch liczb ,z których pierwsza to a a druga jest o 30%mniejsza.
a
a-30%a=70%a=0,7a
a-0,7a=o,3a
E)Oblicz pole rombu,w którtym jedna przekątna ma długość x cm,a długość drugiej przekątnej jest równa 0,8 długości pierwszej.
x
0,8x
P=1/2*x*0,8x=0,4x²
F)Oblicz pole trójkata prostokątnego,którego jedna przyprostokątna ma długość a cm,a druga jest o 5 cm dłuższa.
a
a+5
P=1/2a(a+5)=1/2a²+2,5a
G)Oblicz średnią arytmetyczną liczb: x,2y,z oraz a.
(x+2y+z+a):4
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T23:55:28+02:00
Zapisz rozwiązanie zadaniaza pomocą wyrażenia algebraicznego.
A)Jeden bok prostokąta ma długość x,a drugi jest o 3 cm krótszy.Oblicz pole i obwód prostokata.
x-I bok
x-3-II bok
P=x(x-3)=x²-3x
O=2x+2(x-3)=2x+2x-6=4x-6
B)Kasia zaoszczędziła m zł.Jej młodsza siostra o 48 zł mniej,a starsza czterokrotnie więcej niż Kasia.Ile pieniędzy mają razem?
m-Kasi oszczednosci
m-48-mlodsza siosta
4m-starsza siostras
m+m-48+4m=6m-48
C)Karina kupiła dla siebie 5 zeszytów po x zł i 2 ołówki po y zł oraz dla koleżanki trzy takie same zeszyty i jeden ołówek o 30 gr droższy.Ile razem zapłaciła?
5x+2y+3x+y+0,30=8x+3y-0,30
D)Znajdż różnicę dwóch liczb ,z których pierwsza to a a druga jest o 30%mniejsza.
a-I liczba
0,7a-II liczba
a-30%a=70%a=0,7a
a-0,7a=o,3a

E)Oblicz pole rombu,w którtym jedna przekątna ma długość x cm,a długość drugiej przekątnej jest równa 0,8 długości pierwszej.
x-przekatna I
0,8x -przekatna II
P=1/2*x*0,8x=0,4x²
F)Oblicz pole trójkata prostokątnego,którego jedna przyprostokątna ma długość a cm,a druga jest o 5 cm dłuższa.
a
a+5
P=1/2a(a+5)=1/2a²+2,5a
G)Oblicz średnią arytmetyczną liczb: x,2y,z oraz a.
(x+2y+z+a):4
8 3 8