Zad1 .
Podstawą graniastosłupa prostego jest równoległobok o bokach 4cm i 8cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 0,8 liczby 15.
Oblicz:
a) wysokość graniastosłupa
b) pole powierzchni bocznej
zad2 .
Podstawą graniastosłupa prostego jest romb o przekątnych 8cm i 6cm oraz boku równym 5cm. Wysokość bryły jest o jedną czwartą dłuższa od krótszej przekątnej podstawy.
a)Czy ten graniastosłup jest prawidłowy? Odpowiedz uzasadnij.
b)Oblicz pole powierzchni całkowitej bryły

2

Odpowiedzi

2010-02-05T19:16:20+01:00
Zadanie 1.

a) 15 x 0,8 = 12cm
b) 2*(4cm*12) + 2*(8cm*12cm) = 288 cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:53:30+01:00
B) 2*(4cm*12) + 2*(8cm*12cm) = 288 cm2