W schronisku zbliżała się pora karmienia psów i kotów.Opiekun przygotował 12 miseczek,po jednej dla każdego zwierzaka.Każdy pies dostaje po 4kawałki mięsa a każdy kot po 3kawałki.Ile jest w tym schronisku psów a ile kotów,jeśli opiekun rozłożył do miseczek 40 kawałków mięsa.

3

Odpowiedzi

2010-02-05T18:49:16+01:00
Hej zadanie rozwiązuje metodą prób i błędów :)

psy: 4psy * 4 kawałki = 16
koty: 8 kotów * 3 kawałki =24
8+4=12- dla pewności
16+24=40
odp:w tym schronisku były 4 psy i 8 kotów
daj naj;)
165 4 165
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T18:51:52+01:00
Dane:
x - psy
y - koty
Szukane:
Ile jest w tym schronisku psów a ile kotów?
Rozwiązanie:
12=x + y / * (-3)
40+ 4x + 3y
-36 = -3x -3y
40 = 4x + 3y
4 = x
12 = 4+y
y = 12 - 4
y = 8
Odp:W schronisku jest 8 kotów i 4 psy.

8 3 8
2010-02-05T23:29:48+01:00
Jest 12 misek i 12 zwierząt , każde z nich musi dostać minimum po 3 kawałki (12*3=36), pozostają nam 4 kawałki mięsa, które możemy dać 4 zwierzakom. Tak więc cztery zwierzaki dostana po 4szt. mięsa a reszta czyli 8 po 3szt. mięsa. Co oznacza że mamy 4 psy i 8 kociaków :).
4 3 4