Odpowiedzi

2009-10-07T23:08:01+02:00
Ozon jest to odmiana tlenu.
,,Stosowany jest przy wyjaławianiu wody oraz pełni ważną rolę w pochłanianiu części promieniowania ultrafioletowego dochodzącego ze Słońca do Ziemi ''(cyt. Wikipedia)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T00:49:32+02:00
Rola - Dezynfekcja i działanie baktreriobójcze. Ozon wykorzystywany jest do uzdatniania wody, jednakże nie jest w stanie całkowicie jej wyczyścić. Zaraz po ozonowaniu woda zazwyczaj jest jeszcze chlorowana. Ozon natomiast szybko się rozkłada więc oczyszczona przez niego woda stosunkowo szybko może spowrotem stać się zanieczyszczoną. Bardzo dużym plusem ozonu w procesie uzdatniania wody jest możliwość zastąpienia nim chloru który pozostawia nieprzyjemny smak i zapach.
2 3 2