Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T18:49:17+01:00
Promieniowanie elektromagnetyczne o długości fali krótszej niż światło widzialne i dłuższej niż promieniowanie rentgenowskie .
Promieniowanie UV-A jest mniej szkodliwe niż pozostałe zakresy; uszkadza włókna kolagenowe w skórze, co przyspiesza procesy starzenia. Długoletnia ekspozycja na duże dawki promieniowania UV-A może powodować zaćmę (tzw. zaćma fotochemiczna), czyli zmętnienie soczewki. Inne rodzaje promieniowania UV nie mogą powodować zaćmy, ponieważ są pochłaniane w całości przez rogówkę.

Promieniowanie UV-B, którego jest najwięcej, gdy Słońce jest w zenicie, powoduje wytwarzanie witaminy D w skórze, co działa przeciwkrzywiczne. Promieniowanie w tym zakresie może powodować rumień skóry. Może powodować zapalenie rogówki oka. Aby zapobiegać oparzeniom słonecznym nie należy narażać skóry na długie przebywanie na słońcu. Należy smarować skórę kremem z filtrem.

2). Ja wychodząc na słońce smaruje się kremem z filtrem i staram się mieć zakryte całe ciało.
2010-02-05T18:59:06+01:00
Negatywne promieniowanie polega na ty że skóra się zbyt naśietla,
możemy temu zapobiec stosując:
-kremy do opalania,
-kremy z filtrem,
-nie leżeć zbyt długo na słońcu...




2.
-myjesz się,
-używasz kremu,
-zmieniasz ubrania,