Odpowiedzi

2010-02-05T19:04:58+01:00
A) 2 atomy rtęci reagują z cząsteczka tlenu dając tlenek rtęci (II)
b) (zakładam ze jest to spalanie całkowite)
węgiel spalając się w tlenie daje daje dwutlenek węgla
c)dwie cząsteczki tlenku rtęci (II) ulegają rozkładowi na 2 atomy rtęci i cząsteczkę tlenu


pierwiastki:
Hg
o2
C
związki :
Co2
HgO
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:09:27+01:00
A) tlen + rtęć ----> tlenek rtęci (pierwiastki: tlen [O], rtęć, [Hg] związek chemiczny: tlenek rtęci)
b) tlen + węgiel ----> tlenek węgla (pierwiastki: tlen [O], węgiel [C], związek chemiczny: tlenek węgla)
c) tlenek rtęci ----> rtęć + tlen (pierwiastki: rtęć [Hg], tlen [O], związek chemiczny: tlenek rtęci)


To wszystko:)
2010-02-05T19:43:32+01:00
A)2Hg+02=2HgO
dwa atomy rtęci reagują z jedną dwuatomową cząsteczką tlenu wyniku czego otrzymuję dwie cząsteczki tlenku rtęci(II)
b) C+O2=CO2
jeden atom węgla reaguje z jedną dwuatomową cząsteczką tlenu wyniku czego otrzymuję jedną cząsteczkę tlenku węgla(IV)
c) 2HgO=2Hg+02
dwie cząsteczki tlenku rtęci(II) rozkładają się na dwa atomy rtęci i jedną dwuatomową cząsteczką tlenu :
Pierwiastki:
Hg,C
Związki chemiczne"
HgO, CO2,
Cząsteczka:O2