Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T18:55:00+01:00
Dane: szukane: wzór:
mr = 200g ms = ? ms = mr * Cp / 100%
Cp = 5% mw = ? mr - ms

ms = 200g * 5% / 100% = 1000g / 100 = 10g
mw = 200g - 10g = 190g

Odp. Należy użyć 10g wodorotlenku sodu i 190g wody.
2010-02-05T23:35:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procentowego, roztwór 5% oznacza że
5g subst.-------100g roztworu
xg subst.-------200g roztworu
więc x=5*200/100
x=10g substancji, czyli NaOH
ms+mw=mr
ms-masa substancji
mw-masa wody
mr-masa roztworu
po przekształceniu otrzymuję:
mw=mr-ms
mw=200-10=190g wody