Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T18:55:55+01:00
Ca(OH)2

Ca=40u
O= 2x 16u=32u
H= 2x1u=2u

Ca:O:H=40:32:2=20:16:1

;))
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T18:57:39+01:00
Ca(OH)²
Ca=40u
O= 2x
16u=32u
H= 2x1u=2u
Ca:O:H=40:32:2=20:16:1
1 5 1
2010-02-05T20:59:30+01:00
Ca(OH)2

masa Ca= 40 u
masa O= 2*16u= 32u
masa H= 2*1u= 2u

40:32:2

skracamy do najmniejszej postaci, w tym przypadku dzielimy na "2", czyli

20:16:1




1 5 1